Masai Mara dag 2

2 juni 2018 - Masai Mara Game Reserve, Kenia

Ik lig lekker aan het zwembad terwijl ik het eerste deel van mijn bericht schrijf. Het overnachten in een tent is heel leuk, maar heeft ook zo zijn nadelen. Wij hadden de wekker op 6 uur gezet. Onze Indische buren echter al om 5 uur. En vanaf het moment dat ze de wekker uitzetten, wordt er aan een stuk door op vol volume gekwetterd. Slapen lukt niet meer. Zeker niet als ik iets op mijn been voel en het een teek blijkt te zijn. Bed uit, teek eruit. Dan nog maar even wat op de ipad lezen. En heel toevallig plaatsen Ron en Anja net hun reisverhalen uit Canada. Hoewel we een halve aardbol van elkaar verwijderd zijn, valt een overeenkomst gelijk op, we zijn allemaal op zoek naar beesten. Zij naar walvissen en beren, wij naar leeuwen en olifanten. En leeuwen hebben we vanochtend vroeg weer gespot. Ben zag op een gegeven moment verse voetsporen en Mark zag al gauw twee leeuwen liggen. Ben vertelde ons dat ze het zwaar hebben. Door het hoge gras is er veel eten voor hun prooien die daardoor sterker en gezonder zijn en zich niet zo snel laten vangen.

Na een snel ontbijt gaan we voor de tweede game drive. We zien een enorme kudde met Topi's, een grote groep struisvogels, wrattenzwijnen en nijlpaarden. En hoe kan het ook anders, weer even pauzeren voor een groep olifanten die behoorlijk onze weg blokkeren. Maar dat vinden we niet erg. Gewoon staan kijken en genieten.

Na een heerlijke pauze aan het zwembad gaan we met de laatste drive van de dag mee. Op slechts 500 m buiten het hek van de lodge wordt een groep leeuwen gespot. Snel er naartoe. Het blijkt een groep van 13 leeuwen te zijn. We volgen ze terwijl ze door het gras lopen. En we zijn niet de enige. Omdat het net buiten de lodge is en dit het tijdstip is dat de meeste wagens op pad gaan, staan er binnen mum van tijd een enorme stoet aan auto's. De groep steekt tussen de auto's door de weg over. Een van de jonge welpen durft niet en raakt afgesloten van de groep. Een moment van schaamte dat we die beesten zo volgen overvalt me, maar ga toch driftig door met klikken. Gelukkig blijven de auto's staan, zodat hij zich bij de groep kan voegen. Hij ziet er niet best uit. Zoals Ben al zei, ze hebben het moeilijk op dit moment. Na alle opwinding besluiten we toch weer verder te gaan met de drive, maar we zien weinig en de regen begint ons in te sluiten. Tijd om terug te gaan, voordat de wegen te slipperig worden. Zeer voldaan komen we terug. En weer was het een top dag.

1. Melanie:
    2 juni 2018
    Wat ziet deze omgeving er prachtig uit! De vogels zijn ook zo mooi te als alle dieren! Gaaf dat jullie zoveel oliefanten zien en die groep met leeuwen. Jammer dat ze het momenteel zwaar hebben maar dat is ook de natuur. Voelt het nog meer als of jullie voor national geographic werken 😊
  2. Els en Andre de Haas:
    2 juni 2018
    Oh, lijst die leeuw maar meteen in!
    Jullie hadden dus ook het geluk om zoveel leeuwen en welpen van dichtbij te zien.
    Ik vond dat heel ontroerend.
    En die tent??? Leuk of toch liever een lodge? Eerlijk zeggen!
  3. Willy Lagerweij:
    2 juni 2018
    Dat was weer een vroegertje , maar zo te zien de moeite waard. Wat hebben jullie weer veel moois gezien, en wat een mooie opnames ! Ik ben ook zeer nieuwschierig naar de filmopnames!
  4. Anita Kreeft:
    Die leeuwen , prachtig wat is de natuur toch mooi ! !!! Super genieten 😘
  5. Anja:
    3 juni 2018
    Och jeetje, ze hebben het zeker zwaar. Vorig jaar zagen we ronde buikjes. Prachtige foto’s Claudia!
  6. Monique:
    3 juni 2018
    Het is toch iedere dag genieten van jullie verhalen en foto’s. Je hebt een roeping gemist Claudia, je kan wel schrijfster worden!
    Het is weer een bijzondere reis met prachtige belevenissen. Hoeveel film en foto’s zullen jullie inmiddels gemaakt hebben! Erg benieuwd straks.