Masai Mara dag 1

1 juni 2018 - Masai Mara Game Reserve, Kenia

En weer een dag vroeg vertrokken. Nu op weg naar Masai Mara. Het was een schitterende route. We hadden al gehoord dat de weg er naartoe niet al te best is. Nou dat klopt inderdaad. Hoewel ze druk bezig zijn met de aanleg van een nieuwe weg, is deze helaas nog niet in gebruik. En dus hobbelen we een aantal uren flink door de wagen. Hoe dichter we bij het park komen, hoe meer mensen van de Masai stam we zien lopen. Fascinerend!

Net als de vorige dagen hebben we 's middags na de lunch een game drive. Masai Mara staat erom bekend dat er enorm veel wild te zien is. Vandaag echter niet. Het gras is erg hoog, dus moeilijk om de beesten te zien. Maar gelukkg zijn er dan altijd weer een hoeveelheid olifanten die voorbij komen. Daar kan het hoge gras niet tegenop. En we zien weer twee beesten die we nog niet eerder hebben gezien, de topi en een hyena die zich tegoed deed aan een prooi. Na een mooie zonsondergang gaan we weer terug naar de lodge voordat het donker is. We verbljven nog twee dagen hier en hopen eigenlijk nog een keer leeuwen te zien. Wie weet!

1. Anita Kreeft:
    Prachtige mensen de Masai Mara ! En super foto’s weer een hele belevenis 😱👍👍
  2. Els en Andre de Haas:
    2 juni 2018
    Wat herkenbaar allemaal en zo mooi!!!
  3. Gerda Granneman:
    Dat was weer genieten.
  4. Yvonne de Haas:
    2 juni 2018
    Prachtige beelden. Ik geniet zo van deze omgeving. Zelfs zonder beesten te mooi om waar te zijn