Samburu

29 mei 2018 - Samburu National Reserve, Kenia

Slapen midden in een natuurreservaat is een heel nieuwe belevenis. Hoewel we weten dat er geen wilde dieren op het park kunnen komen, horen we toch van alles. Trompetteren, dat is duidelijk, maar is dit nu echt een brul van een leeuw? Zo gaat het even door. Mark gaat zelfs midden in de nacht even kijken ( door het raam ) wat dat gekke geluid is. Blijkt er op hooguit 10 m van de tent een neushoorn flink te staan smakken. Het is weer eens wat anders dan de kikkers die ons eergisteren in tropisch Nederland wakker hebben gehouden.

Na ons ontbijt vertrekken we naar Samburu national reserve. Als eerste maken we een stop bij de evenaar. Hier hebben we ook prachtig zicht op Mt. Kenya (5199 m ), de hoogste berg van het land. Dan rijden we in ruim 3 uur verder naar Samburu. Het is onderweg genieten van het land, de kleine dorpjes en de mensen. Het is zo'n andere wereld. En ondertussen weer o.a. olifanten gezien en nu ook giraffen en een dik dik. En dat allemaal voordat de game drive van vanmiddag nog moet beginnen.

Begin van de middag komen we aan in onze lodge. Ook hier ziet het er prachtig uit. Het ligt aan een grote rivier, waar veel krokodillen leven. Er wordt ons vertelt dat we 's avonds alleen onder begeleiding terug mogen naar onze kamer....okey!!!

Na de lunch doen we het even rustig aan en beginnen om 16 uur met de game drive. Maar het is vandaag erg warm en de beesten laten zich niet makkelijk vinden. Geen ramp, want de omgeving is prachtig. En naast de grote jongens, zijn er ook prachtige vogels te zien. Maar net als we denken dat we niets meer zullen zien, ontdekt Mark ineens de 5e van de big five, de leopard. Hoewel big kan ik niet zeggen, want we zien twee baby koppies net boven het gras uitsteken. Het is al moeilijk om een leopard te zien, laat staan twee jonkies. Zo sluiten wij de dag super af! Nu lekker eten en vroeg naar bed, want morgenochtend vertrekken we om 6 uur voor weer een game drive.

1. Els en Andre de Haas:
    29 mei 2018
    Nou nou, jullie worden verwend wat betreft de big 5. Hebben jullie ook soms het gevoel dat het je teveel wordt? Te mooi voor woorden? Ik schoot soms vol van zoveel moois.
  2. Jacqueline dVB:
    29 mei 2018
    Wat hebben jullie prachtige natuur en ontzettend veel wildleven gezien vandaag! In 1 woord: Fantastisch!! Daar mag je 's nachts best een beetje van wakker liggen.... (ipv Marks houtzagerij....)
  3. Willy Lagerweij:
    29 mei 2018
    Wat een fantastische dag weer voor jullie en boffen met al dat wild! En weer mooie foto's geniet verder!
  4. Frans Lagerweij:
    30 mei 2018
    Weer getroffen door de prachtige beelden. Wat zullen jullie genieten en wij langs deze leuke weg.
    Ben natuurlijk ook zeer benieuwd naar de overige foto's en de videobeelden.
    Zal ook zeker erg mooi zijn. Nog veel reisplezier.👍👍😘