Terug naar Nairobi

7 maart 2022 - Luchthaven Jomo Kenyatta Internationaal, Kenia

De laatste dag is aangebroken. Rond middernacht hebben we vlucht terug naar Nederland. Voor ons doen staan we laat op. De koffers zijn al ingepakt. Nog eenmaal genieten van het heerlijke ontbijtbuffet mét het fantastische uitzicht over de omgeving en de waterhole. Er zijn veel dieren gekomen om ons uit te zwaaien. Morgen kijken we niet verder dan de buren aan de overkant.

6BF95CA5-8FF9-4E88-B98B-A18761D7C0C078D1330E-E9D7-4922-8961-CF50C950ED6E5FAF5E95-1CE9-4E7B-8724-6B5ACC7F5F45785A5EF8-9E51-4015-B0AD-DCBEA2ED6848

Om 10 uur rijden we weg. De weg terug naar het vliegveld van Nairobi zal zo’n 7 uur duren. We moeten daar wat extra tijd overhouden om nog een verplichte zelftest te doen. Toch even spannend of we ook weer met z’n vijven zullen landen op Schiphol.

We rijden weer door de verschillende levendige plaatsjes waar van alles verhandeld wordt. Het contrast met Albert Hein morgen is groot.

EF64C057-2D65-4F78-A6BA-9014AECFF596CB76198C-860E-4713-98E1-7A3C1A7A1C2D7DF5886B-7B06-4B02-8648-17C8E3F24E44

Tussen de middag hebben we op dezelfde plaats onze lunchstop als twee dagen geleden. De mensen van winkel herkennen ons direct. “Ah you came back, you want to buy more?” zeggen ze lachend. Nou, laten we dat maar niet doen. De koffers zitten bommetje vol.

We spelen onderweg een kaartspelletje in de auto en dan zijn we ineens al op de airport. Totaal geen file dus we zijn heel erg te vroeg. Dat betekent dat we alle tijd hebben om de antigen test te laten doen.  Dit is in een hoekje van de parkeergarage. Gelukkig we zijn alle vijf weer erg negatief!

429600B1-F263-45BE-9F9C-C7019E81B67F

Toch is het is maar goed dat we zoveel tijd hebben, want we hebben ruim 2 uur moeten wachten op de documenten. Hoezo rapid test. Dan nog inchecken, security test en de douane. Vier uur later kunnen we eindelijk even wat eten. En wij vonden vier uur voor vertrek aanwezig zijn een beetje overdreven….. gelukkig waren we er acht uur voor die tijd, want anders hadden we het vliegtuig gemist.

Ik heb nog voldoende tijd om de blog af te ronden voordat we gaan boarden.

Het was een geweldige reis. Bijzonder om dit met de kinderen te doen. We zullen er nog lang met elkaar van kunnen nagenieten.

Dank jullie wel voor het meereizen en alle leuke reacties.

Kwaheri Kenya (Tot ziens Kenia)

DD1E65B7-4B75-435E-950D-31CF3DE30878

1. Albert de Haas:
    7 maart 2022
    Inderdaad een mooie reis met een mooi gezelschap. Welkom thuis straks.
    Gr
  2. Joke van Kuijk:
    7 maart 2022
    Wat een prachtige reis en geweldig dat we die met jullie mee mochten beleven!
  3. Anja:
    7 maart 2022
    We hebben genoten van jullie reis met veel herkenbare dingen. Goede vlucht terug!
  4. Willy Lagerweij:
    7 maart 2022
    We hebben weer genoten van jullie mooie reis! Een goede terugvlucht.
  5. Jacqueline dVB:
    7 maart 2022
    Dat pakt niemand jullie meer af! Bedankt dat we jullie avonturen mochten meebeleven. Kom veilig thuis en hopelijk tot gauw.
  6. Els en Andre de Haas:
    8 maart 2022
    Terug naar huis met een bagage vol mooie indrukken.
    Nogmaals dank dat we mee konden genieten dankzij de schitterende foto's en verslagen.
    Blijf nog maar even in die Keniaanse wolk.
  7. Hella:
    8 maart 2022
    Dank voor het mee kunnen reizen! Gelukkig allemaal weer veilig in het het koude maar op dit moment wel zonnige Nederland!
  8. Sandra:
    8 maart 2022
    Jammer dat het voorbij is, bedankt voor al die mooie foto’s en reisverhalen.
    Goede vlucht terug.
  9. Anita Kreeft:
    8 maart 2022
    Prachtige reis geweest , zo’n mooie herinnering samen met de kinderen 💕
    Goeie reis terug, ik ben trouwens in Nederland misschien tijd voor een bakkie ?? 🥰🥰
  10. Lida:
    9 maart 2022
    Wat een TOP vakantie! Bedankt voor de mooie verhalen en foto's. Goede en veilige vlucht!
  11. Margot en Pieter:
    9 maart 2022
    Hopelijk hebben jullie een goede vlucht terug gehad na deze waarschijnlijk onvergetelijke gezinsvakantie. Dank voor de mooie reisverhalen zodat wij mee konden genieten.