Naar Ucluelet

28 september 2019 - Ucluelet, Canada

Zoals jullie wakker worden met onze verhalen, worden wij wakker met jullie leuke reacties daar op.

Nog voldaan van de prachtige dag van gisteren pakken we de spullen in en gaan op weg naar Ucluelet aan de westkant. Maar eerst bezoeken we een zalmkwekerij dicht bij ons hotel. We hebben gehoord dat daar de afgelopen dagen veel zwarte beren gespot worden. Als je ziet hoeveel zalm er in de rivier bij de kwekerij zwemt, dan snap je die beren wel. Het eten ligt er letterlijk voor het oprapen. Ook wij zien een beer zijn maaltje halen. En met hem ook de zeemeeuwen en reigers. Dan spotten we een adelaar die hoog in een van de bomen neerstrijkt.

We gaan tenslotte op pad en genieten van de route. Het is een en al bos om ons heen. Halverwege stoppen we ergens om een klein wandelingetje te maken. Het bos is dicht en heeft iets sprookjesachtig door al het mos wat aan de bomen groeit. Het sprookje verdwijnt op slag wanneer Mark mij attent maakt op een bordje met daarop de waarschuwing voor beren en wat te doen. Vooral veel herrie maken en ze niet benaderen. Okey, iets minder relaxt lopen we verder.

Aan het eind van de middag komen we aan in Ucluelet waar we een charmant appartement hebben met prachtig uitzicht. Even snel naar de supermarkt om wat boodschappen te halen. Niet veel, want de ‘medium’ pizza die we tussen de middag ergens bestelde, was zelfs voor z’n tweetjes veel te groot en dus eten we de rest vanavond. We willen wel een toetje erbij, emmertje ijs misschien van 4 liter? En om het verslag af te ronden met de rode draad door onze reis; ze hebben hier zakken met Old Dutch chips.

ZalmkwekerijZalmenZwarte beetReigerAdelaar 1Adelaar 2Route naar Ucluelet 1Route naar Ucluelet 2Bos 3Bos 1Bos 2Bos 4Route naar Ucluelet 3Route naar Ucluelet 4Beren waarschuwingUitzicht appartement4 liter bakken met ijs!Dutch Chips

1. MarkBeijing:
    28 september 2019
    Morgen geen beren, maar hopelijk een paar walvissen. Ik duim voor Orcas
  2. Els en Andre de Haas:
    28 september 2019
    Weer zo'n mooie dag, nee een TOP dag. Alleen al dat 'sprookjesbos'' en die adelaar!
    Ik hoop dat je verwachtingen w.b. Orca's uitkomen, Mark.
    En die rode Hollandse draad is toch om je gek te lachen.
  3. Frans Lagerweij:
    28 september 2019
    Wat een prachtige dag hebben jullie weer beleefd. Dit zal niet meer uit te wissen zijn in jullie geheugen. Fantastisch.
  4. Anja:
    28 september 2019
    Volop genieten, genieten, genieten !
  5. Sandra:
    28 september 2019
    Wat moeten jullie genieten van dat prachtige land! Ik reis met jullie mee en zie het allemaal in het echt voor mij! Bedankt, jullie vakantie is zo ook mijn vakantie.
  6. Yvonne de Haas:
    28 september 2019
    Mooi zeg weer een beer aan het eten en beer waarschuwingen in het sprookjesbos. Een beetje allerter verder op weg. Toch geen eten in de rugzak! Mooie foto's hoor Claudia. Bedankt voor het meereizen.
  7. Willy Lagerweij:
    28 september 2019
    Wat een prachtige foto met die adelaar in de lucht, natuurlijk zien de andere foto’s er ook weer prachtig uit ik geniet met jullie mee! Hoop dat de wens uit komt om de Orcas te zien, dat lezen we wel weer in het volgende verslag.😘😘
  8. Monique:
    28 september 2019
    En weer een dag om in te lijsten volgens mij. Wat is er toch nog veel moois te zien op deze wereld. Prachtige foto’s. We zien de orca’s morgen wel op de foto’s voorbij komen.... Geniet lekker verder, dat doen wij ook!
  9. Anita Kreeft:
    28 september 2019
    Wat gaaf al die wilde beesten te zien 😱
    Fingers crossed for orca’s, de kers op de taart 👍👍 fijne dag xx