Naar Vancouver Island

26 september 2019 - Campbell River, Canada

Vandaag verlaten we Vancouver stad en rijden naar Horseshoe Bay. Hier hebben we om 11 uur de ferry geboekt naar Vancouver Island. De overtocht duurt bijna 2 uur. We gaan buiten op het dek staan en genieten van het uitzicht. Het doet ons denken aan onze cruise in Noorwegen van twee jaar geleden, inclusief de kou!  De bewolking neemt toe en door de snelheid van de boot zijn onze jassen geen overbodige luxe.

Eenmaal aan de overkant rijden we direct door richting Campbell River, onze eindbestemming van vandaag. Onderweg slaan we af om ergens iets te eten. Het wordt een klein tentje langs de kant van de weg. De vriendelijke oude man die er staat, vraagt waar we vandaan komen. “ Oh from Holland, my mum was from Holland. Marie van Alphen-van de Veer, born in Surabaya.” Grappig dat naast onze pannenkoeken nu ook onze burger een Hollandse oorsprong heeft. Ben benieuwd of dit de rode draad door onze reis gaat worden.

De rest van onze reis vandaag is echter groen gekleurd, afgewisseld met herfstkleuren. De lucht daarentegen wordt steeds grijzer. Als we bij onze hotel aankomen begint het te regenen. Het was voorspeld, maar beloofd morgen weer beter te worden.

We sluiten de dag af bij Sushi Jo.

Horseshoe Bay Ferry TerminalNaar Vancouver Island 1Naar Vancouver Island 2Naar Vancouver Island 3Naar Vancouver Island 4Naar Vancouver Island 5Departure Bay, NanaimoNainamoNaar CampbellHighway 19Pas op voor overstekende elanden!Hout voorraadSushi eten

1. Gerda Granneman:
    Prachtig de foto's. Echt genieten. Ook
    hier smorgens om 6.00 uur. 🤔
  2. Els en Andre de Haas:
    26 september 2019
    Ik zie geen Hollandse files, wel mooie wegen met weinig verkeer.
  3. Frans Lagerweij:
    26 september 2019
    Het zijn weer fraaie foto’s.
    Genieten met jullie mee!👌👌👌
  4. Albert:
    Mooie afsluiting.
  5. Willy Lagerweij:
    26 september 2019
    Wat is de natuur toch mooi. Ik kan hier ook zo van genieten, laat staan als je het in het ziet.😀👍
  6. Paulien:
    26 september 2019
    Leuk hoor, deze dagelijkse updates en prachtige foto's! Viel spass daar!