Vancouver

25 september 2019 - Vancouver, Canada

Ben je in Vancouver, start je de eerste dag met een Hollandse pannenkoek met Van Gilse stroop. Bij ons hotel zit eettentje De Dutch waar we kunnen ontbijten. Een beetje vreemd, maar wel lekker. Dan rijden we naar Coal Harbour waar we starten met de Hop on bus. In de haven is het een komen en gaan van watervliegtuigjes. En alsof onze dag niet Hollands genoeg gestart is, ligt in de haven het cruiseschip De Amsterdam, van de Holland Amerika Line. Onze eerste hop off is in Stanley Park waar een aantal enorme totempalen te bewonderen zijn. Dan weer verder hoppen naar de andere kant van het park waar we een stuk wandelen langs English Bay. We lunchen op Granville Island. De lokale food market is een feest om doorheen te lopen. Er zijn hier zoveel eettentjes dat het moeilijk kiezen is. Het wordt een Grieks gerecht dat we buiten aan de gezellige haven opeten. Dan door naar het volgende hop off punt, Chinatown. In de prachtige Dr. Sun Yat-Sen tuin wanen we ons weer heel even terug in China. We eindigen de dag in Canada Place waar we naar de Flyover Canada gaan. Dit is een 4D film waarin je als het ware over heel Canada vliegt. Geweldig! We besluiten aan de haven een hapje te eten en dan weer terug naar het hotel. De vermoeidheid van een dag op stap en een jetlag zorgt er voor dat ik moeite heb mijn ogen open te houden terwijl ik een selectie maak van de foto’s van vandaag. Nu lekker slapen, morgen maken we de overtocht naar Vancouver Island.

PannenkoekCoal Harbour 1Coal Harbour 2Totempalen in Stanley ParkLions Gate BridgeKunstwerk Amazing LaughterEnglish BayGranville Island 1Granville Island 2Granville Island 3ChinatownDr. Sun Yat-Sen gardenHerfstkleurenSteam ClockWater StreetVancouver Convention CentreHaven 1Burrard StreetHaven 2Haven 3

1. Sandra:
    25 september 2019
    Heerlijk om al die bekende plekjes weer te zien! Ik geniet deze keer extra mee met jullie vakantiereis!
  2. Els en Andre de Haas:
    25 september 2019
    Ha ha ha, jullie kwamen de eerste dag maar moeilijk los van het oude vertrouwde Holland.
    Een pittig dagje na zo'n lange vlucht, maar met een strak blauwe lucht.
  3. Frans Lagerweij:
    25 september 2019
    Klinkt weer goed. Zo’n eerste dag is het altijd even wennen. Geniet van al het fraais daar.
  4. Anja:
    25 september 2019
    Oh wat heerlijk om te lezen en foto’s te kijken.
    Ik heb gelijk onze eigen reislog erbij gepakt om onze verhalen terug te lezen.
    We reizen graag weer verder mee.
  5. Jacqueline dVB:
    25 september 2019
    En het was nog Hollandser en Haagser vandaag, wat dacht je van de ‘Hopjes’ die je vandaag gedaan hebt... Jullie hebben veel leuke en diverse plekken gezien zo!
  6. Willy Lagerweij:
    25 september 2019
    Oh dat ziet er weer prachtig uit, leuke en mooie foto’s met een mooie blauwe lucht heerlijk! Mooie start zo!😀
  7. Yvonne de Haas:
    25 september 2019
    Deze dag heel goed besteedt met de hop-on-hop-off bus. Zo kom je nog eens ergens. Schitterende foto's van jullie tour. Heerlijk om zo met jullie mee te kunnen reizen. Veel dank
  8. Monique:
    25 september 2019
    Een mooi Hollands begin! Had je niet een paar merideanen westwaarts voor hoeven te reizen 😂. Je hebt weer mooie foto’s gemaakt.
  9. Brian:
    25 september 2019
    Ziet er goed uit! Jullie krijgen het ook altijd weer voor elkaar, of er zit een Starbucks twee meter van het hotel af of er zit een Nederlands eettentje. 😂 De foto’s zien er weer mooi uit 👍
  10. Gerda Granneman:
    25 september 2019
    Dank jullie wel voor het eerste verslag.
    Lekker hè Grieks eten 🤗
    Kijk nu al uit naar morgen. 😊
  11. Ingrid:
    25 september 2019
    Leuk hoor om jullie weer te volgen!
    Ziet er al goed uit de eerste dag! Heel veel plezier 😘