Whale Watching

30 september 2019 - Ucluelet, Canada

Vandaag de herkansing van onze whale watching trip. We melden ons op tijd bij de tourorganisatie en hijsen onszelf in de inmiddels bekende rode pakken. Zaten we gisteren nog op een boot met alleen maar Duitsers, vandaag begaven we ons onder landgenoten. Al gauw gaan we op topsnelheid naar het gebied waar de walvissen zich ophouden. Daar aangekomen varen we wat rustiger en turen de horizon af in de hoop ergens de bekende fonteinen te zien. Het is al snel raak. De boot vaart snel dichterbij, hoewel ze niet té dichtbij mogen komen. De walvissen, bultruggen, blazen een paar keer om vervolgens de diepte in te duiken. Dat is het moment dat de staart boven water uitkomt. Een staart die volgens onze gids niet eens in onze boot zou passen. Filmen en fotograferen is bijzonder lastig, want er zijn behoorlijke golven die de boot heen en weer doen schommelen. Maar dat maakt niet uit, we zijn super blij dat we er een paar hebben gezien en de trip niet voor niets is geweest. Op de weg terug naar de haven zien we nog een eiland vol met zeeleeuwen. Ook een enorme beesten die vooral veel herrie maken.

We komen halverwege de middag terug en besluiten naar Tofino te rijden, een dorp zo’n 30 km verderop gelegen. We wandelen wat langs de haven en genieten ook hier van het prachtige uitzicht.

Morgen vertrekken we alweer naar onze laatste verblijfplaats, Cowichan Bay.

In de rode pakken

Een hert.

Op weg naar de walvissenWalvisfonteinWalvis 1Walvis 2Naar de volgende plaatsWalvis 3Walvis 4Walvis 5Walvis 6BoottochtZeeleeuwen 2Zeeleeuwen 1Tofino 1Tofino 2Tofino 3

1. Gerda Granneman:
    Dat is lekker wakker worden🤗. Wat super gaaf zeg. Missie geslaagd 👌
  2. Jacqueline U.:
    30 september 2019
    Die rode pakjes staan jullie goed 😁 ! En wat n prachtige reis weer, geniet ervan en kijk uit voor loslopende beren 😉!
  3. Els en Andre de Haas:
    30 september 2019
    Oh oh, het blijft smullen jullie verslagen en prachtige foto's. Wat zal dit alles een enorme indruk op jullie maken. Stel..................jullie gaan emigreren, wat is de meest doorslaggevende reden?
    De rust, de uitgestrektheid, natuur, de vriendelijke bevolking, de rode Hollandse draad (ha, ha)?
  4. Frans Lagerweij:
    30 september 2019
    Opnieuw genoten van jullie belevenissen. Ook de gemaakte foto’s zijn weer prachtig. Blijf genieten daar !👍👍😘😘
  5. Gaby:
    30 september 2019
    Prachtig zeg ! Erg leuk om te lezen.
  6. Monique:
    30 september 2019
    Wij worden wakker op zolder van Marlborough House en lezen dit nieuwe reisverhaal. Zo hebben we voordat onze dag begint bultruggen, mannetjes in rode pakken en zeeleeuwen gezien. Een goede start van een nieuwe dag! Wij gaan nu eekhoorntjes spotten......😜 en zullen ze op de camera vastleggen! Gelukkig geen hoge golven!!!
    Het zijn weer prachtige foto’s. En ook nu weer bijzonder nieuwsgierig naar de film van Mark.
  7. Anja:
    30 september 2019
    Heerlijk om jullie verhalen en prachtige foto’s te lezen en te zien elke ochtend bij het ontbijt. Dat wordt straks weer even afkicken.
  8. Melanie:
    30 september 2019
    Super om hiermee wakker te worden! Heel erg gaaf om die walvissen te zien! Benieuwd naar de film! 😘
  9. Willy Lagerweij:
    30 september 2019
    Jullie staan heel leuk op de foto,dacht even aan maanmannetjes ha ha. Maar zo te zien weer een prachtige dag en een wens vervult! Kijk weer uit naar morgen.👍😀
  10. Sandra:
    1 oktober 2019
    Ik had al wat foto’s op Facebook gezien, wat zijn ze weer mooi. Geweldig he om die prachtige beesten in hun eigen omgeving te zien. Hebben jullie ook moeten tekenen dat je op eigen risico ging ? Bedankt weer.