Aankomst Santiago de Chili

30 november 2022 - Santiago, Chili

Daar zijn we dan, de eerste blog vanuit Chili. Het  was echt een lange reis. Eerst 13:20 uur naar Buenos Aires. Daarna nog 2 uur naar Santiago de Chili.  Op dit laatste stuk is het genieten van het uitzicht als we over het Andesgebergte vliegen.

Tussenstop in Buenas AiresAndesAndesAndes

Op de luchthaven van Santiago nemen we een uber naar ons hotel. We zijn te vroeg en kunnen nog niet naar de kamer. Geen probleem, we laten de koffers achter en gaan op een eerste verkenningstocht. Eerst richting Plaza de Armas. We willen graag ergens iets drinken, maar vinden dit niet een geschikte plek. We keren om en gaan naar de wijk Lastarria. Een goed keuze, want het is hier heel gezellig met allemaal terrasjes en dichtbij het hotel. Hier gaan we vanavond lekker ergens eten. Vanuit deze wijk komen we in het park Santa Lucia Hill uit. Een heuvel midden in de stad. Het ziet er mooi uit, maar we hebben weinig puf om alles te bekijken. De vermoeidheid, in combinatie met de warmte, slaat toe en inmiddels kunnen we naar onze kamer. Eerst lekker douchen en daarna een beetje bijkomen.

Plaza de ArmasPlaza de ArmasPlaza de ArmasLastarriaLastarriaLastarriaSanta Lucia HillSanta Lucia HillSanta Lucia Hill

We keren terug naar Lastarria waar we al snel plaatsnemen op een van de vele terrasjes. De sfeer is erg gezellig, zeker met de straatmuzikanten die voorbij komen.

We sluiten af met een toetje op dakterras van ons hotel met de hoge bergen op de achtergrond. Buenas noches

Dakterras hotel

1. MarkBeijing:
    Ben wel een beetje moe
    😴 😴😴
  2. Hella:
    30 november 2022
    Ik kan me voorstellen dat het een vermoeiende reis was. Fijn dat jullie goed aangekomen zijn. De eerste foto's zijn alvast veelbelovend! Benieuwd naar jullie volgende avontuur!
  3. Els en Andre de Haas:
    30 november 2022
    Ik ga er weer voor zitten met een kopje koffie erbij en geniet van jullie eerste verslag en schitterende foto's.
    De stad lijkt behoorlijk chique te zijn. Veel te zien en te bezoeken.
    GENIETEN!!!!
  4. Merel:
    30 november 2022
    Mooie foto's! Gek idee eigenlijk dat jullie zo ver weg zijn. Ik hoop dat jullie lekker gaan genieten en veel gaan zien!
  5. Margot en Pieter:
    30 november 2022
    Goedemorgen lieve allebei, weet niet wat het tijdsverschil is, maar ik zit hier op een vrije dag aan de koffie. Leuk weer mee te mogen genieten, hoef ik de lange reis niet maken. Fijn dat jullie goed aangekomen zijn! Wij wensen jullie heel veel plezier en mooie herinneringen maken toe.
    Dikke knuffel uit Zwanenburg.
  6. Albert de Haas:
    30 november 2022
    Mooie en gezellige stad ja. Geniet.
  7. Anja:
    30 november 2022
    Nu lekker genieten na zo’n lange reis. De eerste verhalen en foto’s zijn al veelbelovend.
  8. Frans Lagerweij:
    30 november 2022
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Inderdaad een lange trip. De eerste beelden zijn al weer prachtig en doet ons aan Peru denken.
    Veel plezier samen en we kijken uit naar het vervolg.😘😘
  9. Willy Lagerweij:
    30 november 2022
    Wat een lange reis pfff maar gelukkig zijn jullie goed aangekomen. En nu weer genieten samen! De eerste foto’s zien er prachtig uit veel plezier!😘
  10. Familie Arxhoek st.:
    30 november 2022
    Ziet eruit als een prima begin. Knikken ja naar de voorliggende reacties en voegen daar onze knik aan toe.
  11. Jacqueline dVB:
    30 november 2022
    Bienvenidos al hermoso Chile! Na 2 jaar uitstel is het eindelijk zover. Ook wij hangen aan jullie lippen als het om de reisverhalen gaat en we smullen van jullie mooie foto’s. ¡Disfruta de tus merecidas vacaciones!
  12. Yvonne de Haas:
    1 december 2022
    Zo dat ziet er allemaal mooi uit. Ook de foto's vanuit het vliegtuig. Al die bergen. De stad is echt herkenbaar Zuid Amerikaans. Mooie gebouwen en gezelligheid. Een goed begin.