Dag 2 in Samburu

30 mei 2018 - Intrepids Safari Camp, Kenia

De volgende dag in Samburu begint vroeg, als we om 6 uur ons busje instappen. We gaan op jacht naar een luipaard, een volwassene dit keer. Het landschap is prachtig zo 's ochtends vroeg voor zonsopgang. En een warm vest is geen overbodige luxe. Het heeft de afgelegen weken veel geregend in dit gebied, waardoor het gras hoog is en dieren moeilijker te vinden zijn. Maar we hebben geluk, want na ruim een uur rondrijden wordt er een luipaard gespot. Prachtig om te zien hoe ze zich voortbeweegt door het gras op zoek naar een prooi.

Terug bij de lodge gaan we eerst ontbijten en besluiten we daarna mee te gaan met de birdwatching walk. Samen met onze gids lopen we zowaar ons terrein af en begeven we ons tussen het wild. No problem zegt de gids......laten we hopen dat hij weet wat hij doet. De namen van allerlei vogeltjes vliegen ons al gauw om de oren. Het is al snel duidelijk dat ik i.t.t. Mark geen oog heb om vogels te spotten. En een cursus vogels fotograferen had ook wel handig geweest. Ach het maakt niet uit. Mark heeft genoten en ik van zijn enthousiasme.

Na de lunch nemen we eens lekker een duik in het zwembad voordat we met de middag drive meegaan.

Het wordt de middag van de olifanten. Hele kuddes passeren ons op slechts enkele meters van de auto. Wat geweldig!! Hoewel ook wel spannend. Ze zijn echt groot. Maar we vertrouwen op Ben. Hij weet wat hij doet. Verder spotten we heel in de verte nog struisvogels en veel gazellen. We komen weer voldaan terug bij de lodge. Straks weer op tijd onder de klamboe, want morgen wordt het een lange dag rijden naar Lake Nakuru.

1. Frans Lagerweij:
    30 mei 2018
    Wat een belevenis. De beelden zijn weer goed gelukt. We kijken uit naar het vervolg. Veel plezier!👍👍😘
  2. Anja:
    30 mei 2018
    Wow wat mooi weer. En de vogelfoto’s zijn toch prima gelukt?
  3. Els en Andre de Haas:
    30 mei 2018
    Zo te lezen worden jullie op je wenken bediend qua wild .
    Ook goed om te lezen dat het flink geregend heeft, dat is wel eens anders geweest.
    Kunnen jullie al dit moois nog wel verwerken?
  4. Jacqueline dVB:
    30 mei 2018
    Hoe kun je ooit aan iemand uitleggen hoe het voelt om in het wild (en met de motor uit) tussen een groep olifanten te staan? Voor mij is dat HET ultieme Afrika-gevoel. Door die mooie verhalen en foto's is het alsof we stiekem een van de vrije stoelen in jullie busje bezetten. Ik kijk al uit naar de volgende blog.
  5. Willy Lagerweij:
    30 mei 2018
    Wow wat een mooie foto's , en de diversiteit van van de vogels prachtig! Jullie maken weer heel wat mee met al dat wild! Ook wij hebben jaren geleden zo langs de weg gestaan vanwege de velen olifanten geweldig! 😀👍