Eindelijk aangekomen!

28 mei 2018 - Samburu National Reserve, Kenia

Deel twee van onze heenreis is uiteindelijk goed verlopen. Bij aankomst stond Albert ons in de slurf al op te wachten. Het was even een kort weerzien, want hij stond op het punt te vertrekken naar Parijs. Jammer, maar helaas. Wel werden we bij hem thuis hartelijk ontvangen door zijn huishoudster Lydia. Inmiddels was het al na middernacht en dus zijn we gauw gaan slapen. De volgende ochtend worden we om 8 uur opgehaald. Samen met onze chauffeur Ben, die een beetje teleurgesteld is dat Mark een paar cm groter is dan hij, gaan we op pad. Het programma is een beetje omgegooid. We gaan naar het natuurreservaat Ol Pejeta. Midden in het reservaat ligt onze lodge, Sweet Waters. We krijgen geen sleutel van de kamer, een rits is voldoende. Wel met advies altijd de rits dicht te doen. Er kunnen bavianen komen en die wil je niet in je tent. Het schijnt weleens voor te komen.... toch Anja? Na de lunch gaan we met onze eerste game drive mee. We zien heel wat wild voorbij komen. 4 van de big 5 hebben we al gespot. Het dak van de auto wordt verhoogd zodat we er in kunnen staan en mooie foto's kunnen maken. Als we nu nog in het fotorolletjes tijdperk zouden leven, zou de helft van mijn koffer al vol zitten. Na dag 1 begin ik al tegen het uitzoeken van de foto's op te zien. Het is een zwaaaaar leven. Terug bij de lodge genieten we van een heerlijk buffet en valt het ons op hoe enorm vriendelijk iedereen is. Nu lekker gaan slapen, want morgen vertrekken we weer om 8 uur. Ons bed is al voor ons opengeslagen en er liggen zelfs warme kruiken in. Weltrusten!

1. Gerda Granneman:
    28 mei 2018
    Floortje is weer op reis! Kijk er weer naar uit om de foto's te zien en de verslagen te lezen. 😊
  2. Monique:
    28 mei 2018
    Wat een heerlijk verhaal. Klinkt allemaal erg leuk. Mazzelaars zijn jullie al 4 van de big 5 te hebben gespot. Mooie foto's. Ik geniet weer mee hoor!
  3. Els en Andre de Haas:
    28 mei 2018
    Wat leuk dat Ben ook jullie gids is. Doe mijn vriend de hartelijke groeten. En ook Lydia.
    Die lodge ziet er super mooi uit. Voor jullie dus niet die overnachtingen in de tenten.
    De eerste indrukken in het wild zijn zo mooi, hè?
  4. Familie Arxhoek st.:
    28 mei 2018
    En dan te bedenken dat er waarschijnlijk nog veel meer gaat komen. Bedankt we genieten mee.
  5. Jacqueline dVB:
    28 mei 2018
    Jullie zitten daar goed, met Ben als chauffeur/gids! Doe hem de groeten van ons. Niet alleen bavianen in de tent zorgden in onze groep voor consternatie, ook die warme, harige kruik onder de dekens bij het voeteneind zorgden voor een ijselijke gil!
    Je hebt alweer mooie foto's gemaakt, dus we wachten met smart op de volgende blog. Maakt Mark filmopnames?
  6. Gaby:
    28 mei 2018
    Ha Claudia en Mark. Fantastisch om met jullie mee te mogen reizen. Enjoy!
  7. Albert:
    29 mei 2018
    We kunnen ons helemaal inleven in jullie ervaringen. Geniet ervan.
    Met die foto's is het inderdaad een herkenbaar probleem.
    Je moet jezelf opleggen niet meer dan 1000 foto's per dag te maken. Dan blijft het behapbaar.
  8. Anja:
    29 mei 2018
    Zo herkenbaar allemaal 😃😃😃. Heel veel plezier!
  9. Frans Lagerweij:
    29 mei 2018
    Ja, dit is echt heeeel gaaf. Opnieuw een mooie ervaring rijker. We kijken graag mee met jullie belevenissen. Tot morge, veel reisplezier. 😘😘
  10. Willy Lagerweij:
    29 mei 2018
    Geweldig om te zien ,en dat jullie er van genieten snap ik ( wel een beetje jaloers ) knip maar raak er zit toch geen rolletje in komt goed uit ha ha! We hopen straks ook een hele mooie film te zien! Veel plezier.😀
  11. MarkBeijing:
    29 mei 2018
    Ja, Jacqueline, reeds 47 minuten film. Zit er ook een limiet op het aantal film minuten, Albert? Met de huidige snelheid, heb ik nog 1 SD jaartje 128GB nodig. Oeff!