Lake Nakuru

31 mei 2018 - Nakuru, Kenia

Uitslapen is er vooralsnog niet bij deze vakantie. Niet dat het erg is, maar vanochtend was het 6:15 uur dat we wegreden naar Lake Nakuru.

De tocht duurde 7 uur. Het landschap is heel afwisselend en mooi. We zijn drie keer de evenaar overgegaan en  bevinden ons nu weer op het zuiderlijk halfrond. We steken de Rift Valley over en de wegen varieren van goed tot slechter dan slecht. Het was vooral shaken, not stired. We komen nog net optijd voor de lunch in onze lodge aan.

Daarna op pad voor weer een game drive.

Lake Nakuru staat vooral bekend om de vele flamingo's. Maar de afgelopen 4 jaar is er door de verandering in het klimaat steeds meer regen gevallen, waardoor het meer te diep wordt en er steeds minder flamingo's zijn. En dat kunnen we bevestigen. Slechts in de verte zien we een groepje staan. Jammer, maar het park heeft gelukkig veel meer te bieden. Er zijn veel neushoorns, buffels en zebra's te bewonderen. De toer wordt noodgedwongen wat ingekort, want we zagen de bui letterlijk al hangen. Als het begint te storten, gaat het dak dicht en is er weinig meer te zien. Helaas nu moeten we noodgedwongen maar een cocktail nemen in de bar. Het is niet anders!

Morgen wordt het weer vroeg op, want dan vertrekken we naar Masai Mara.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Els en Andre de Haas:
    31 mei 2018
    Ook wij zagen toen heel in de verte een klein plukje roze i.p.v. duizenden flamingo's bij elkaar.
    Toch zijn jullie al heel erg verwend met zoveel andere dieren.
    Bij jullie regen, bij ons NOODWEER!. Ik heb in arremoede ook een Gin Tonic ingeschonken en ik ben benieuwd hoe jullie Masai Mara vinden.
    Dank voor alle boeiende berichten en mooie foto's, Claudia en Mark.
  2. Frans Lagerweij:
    31 mei 2018
    Dat was een lange reisdag. Gelukkig was er weer veel moois te zien onderweg. Opnieuw weer fraaie beelden geschoten. Heel leuk om te zien. Morgen weer een goede reis en veel fraaie foto- en videobeelden.
  3. Willy Lagerweij:
    1 juni 2018
    Weer prachtige opnames ,lk geniet met jullie mee!
  4. Yvonne de Haas:
    2 juni 2018
    Ondanks de flamingo's toch nog dr moeite waard. Mooie foto's hoor. Op naar de volgende bestemming.