De zee op!

29 september 2019 - Ucluelet, Canada

Wakker worden door het geluid van blaffende zeehonden is weer een nieuwe ervaring. We kunnen ze niet zien, maar ergens moet een aardige groep zijn.

We starten rustig en genieten tijdens ons ontbijtje van het prachtige uitzicht. We hebben vandaag een whale watching tour geboekt. Deze start in de middag, dus tijd voor een heerlijke ochtendwandeling op het uiterste punt van Ucluelet. Het blijkt een populaite route door een mooi stuk bos met prachtige uitkijkpunten over de zee.

Net als we op het punt staan nog snel even een broodje te eten voor onze tour begint, worden we gebeld dat de tour helaas niet door kan gaan. Er zijn te weinig aanmeldingen, alleen wij tweetjes. Dus het plan wordt omgegooid. Morgen gaan we walvissen zoeken en vandaag zwarte beren. Ook deze tour gaan we met de boot, een zodiac. Daarvoor moeten we eerst een speciaal pak aan dat ons beschermt tegen wind, water en kou. Bovendien blijf je er in drijven mocht een walvis onze boot omver zwemmen.

Met een flinke snelheid stuiven we al snel over het water. Beer of geen beer, het landschap is weer fantastisch.  Gelukkig wordt er wel een gespot. Onze gids houdt goed afstand om het beest de kans te geven aan ons te wennen. De motor gaat uit, iedereen aan boord is stil en rustig dobberen we zo steeds een beetje dichterbij. Hij is op zijn gemak. Rustig scharrelt hij door de schelpen op zoek naar oesters en krabbetjes.Een stuk verder wordt er weer een gespot. Dit is nog een jong beest en erg nerveus als wij in de buurt komen. Hij blijft maar naar ons kijken. Ook dit keer is iedereen weer stil en blijft de afstand wat groter. De gids heeft veel respect voor de natuur en wil het beest niet teveel storen.

Voldaan komen we weer terug bij de haven. Morgenochtend komen terug voor onze volgende trip.

Vanuit ons appartementWandeling 1Wandeling 2Wandeling 3Wandeling 4Lunch op ons balkonBoottocht 1Boottocht 2Boottocht 3Zwarte beer 1Zwarte beer 2Zwarte beer 3Zwarte beer 4Boottocht 5Boottocht 4Zwarte beer 5Boottocht 6Boottocht 7

1. Frans Lagerweij:
    29 september 2019
    Weer prachtig hoor. Wat een genieten is dat. Een beetje jaloers ben ik wel. Nog heel veel plezier.😘😘
  2. Merel:
    29 september 2019
    Weer een hele mooie dag erbij!
  3. Els en Andre de Haas:
    29 september 2019
    Wat een schitterende dag. De foto's zeggen alles. Prachtige beesten, die beren en die KLM blauwe lucht erbij. Schieten jullie soms vol? Bedankt weer dat jullie dit moois met ons delen.
    [helaas hebben jullie het feestje van Albert & Yvonne gemist]
  4. Gerda Granneman:
    29 september 2019
    Wat een prachtige foto's. Lijken wel schilderijen. De een nog mooier dan de ander.
  5. Jacqueline dVB:
    29 september 2019
    Jullie belevenissen zijn fantastisch! Lieve groet. (even kort bericht, want ik rij zo naar de boot van Dick in Fehmarn, Duitsland)
  6. Anja:
    29 september 2019
    Mooi verhaal weer Claudia. Ligt jullie hotel soms in de buurt van de visblikjesfabriek? Daar lagen aardig wat zeehonden vorig jaar.
    Morgen hopelijk weer een mooie zodiac tocht. Het is daar prachtig he?
  7. Willy Lagerweij:
    29 september 2019
    Fantastisch wat een mooie reis maken jullie wat een natuur! En hebben jullie zelf de zalm gevangen, 😋😋ziet er goed uit! Geniet verder
  8. Albert:
    29 september 2019
    Schitterende foto's en een dito reis.
    Blijft een mooi stukje wereld daar.
  9. Sandra:
    Prachtig weer!
  10. Yvonne de Haas:
    29 september 2019
    Prachtige beelden en genoeg beren. Een genot om te zien. En.... Heel jaloers op het bordje zalm met toastjes. Het water staat u mijn mond 😋
  11. Melanie:
    29 september 2019
    Jammer dat de Whale watching niet doorging maar wat een prachtige foto’s weer! Bijzondere dag 😊 En dat uitzicht 😍 Hoop dat de trip vandaag ook weer fantastisch was! Kijk uit naar de volgende foto’s! 😘
  12. Joke van Kuijk:
    30 september 2019