Naar Arenal

25 januari 2024 - La Fortuna, Costa Rica

Alles went, want we zijn dwars door de brulapen heen geslapen. Geen probleem, want we hoeven pas uiterlijk 12 uur uit te checken. In de tuin van ons hotel wordt fruit neergelegd voor de vogels en we nemen er even de tijd voor om die te bekijken.

We gaan op weg naar waterval Catarata Del Toro. De route ernaartoe is prachtig door de bergen. We kopen kaartjes bij een Nederlander die hier al 18 jaar woont. De waterval stort neer in een oude vulkaan. We gaan helemaal de vulkaan in. Het is prachtig om onderaan de hoge wanden om je heen te zien. Het moge duidelijk zijn dat de klim terug erg pittig was. Maar eenmaal boven kunnen we in de tuin die daar is aangelegd, genieten van heel veel kolibries. Die beesten zijn zo snel dat het zeer lastig is om er opnames van te maken.

Onze mooie route vervolgen we richting het hotel in Arenal. Onderweg moeten we stoppen voor een luiaard die de weg over steekt. Eenmaal aan de kant brengt iemand hem naar een boom. Hij klimt erin en kijkt ons nog even vriendelijk aan, alsof hij dank je wel wil zeggen.

Eenmaal bij het hotel worden de koffers neergezet en gaan we direct door naar de lokatie waar vandaan onze avondwandeling start. Zaklantaarn aan en vervolgens gaan we zo’n twee uur op pad met onze gids. We zien drie soorten slangen en 9 verschillende kikkers, die wij zelf nooit gespot zouden hebben. Het is inmiddels al 20:00 uur als we weer terug zijn bij het beginpunt. Daar eten we even wat en is de dag weer voorbij gevlogen.

Buenas noches!

DSC_0366_CAL4481_CAL4496DSC_0390DSC_0400DSC_0402DSC_0407DSC_0410DSC_0416DSC_0438DSC_0448DSC_0442DSC_0458DSC_0491DSC_0532IMG_2872IMG_2874

1. Gerda Granneman:
    26 januari 2024
    Wat een geweldige belevenis zal die dag ook weer zijn geweest!
  2. Jacqueline dVB:
    26 januari 2024
    Wow, wat een bonte verzameling aan kleuren hebben de vogels. Een lust voor het oog. Slangen en kikkers (en spinnen?) zoeken tijdens de avond wandeling is een spannende bezigheid, weten we sinds kort in de Amazone. Er kunnen giftige bij zitten. Ik kijk uit naar jullie volgende blog.
  3. Willy Lagerweij:
    26 januari 2024
    In een woord prachtig wat kleurrijk!
  4. Frans Lagerweij:
    26 januari 2024
    Opnieuw een geweldig verslag en de foto’s, geen woorden voor. Schitterend!!!
  5. Els en Andre de Haas:
    26 januari 2024
    Onwaarschijnlijk mooi, die fel gekleurde vogels. Zelfs de kleurenblinde onder ons vindt ze prachtig.
  6. Yvonne de Haas:
    26 januari 2024
    Heerlijke foto's van al dit moois. Echt genieten. Zeker de avondwandeling. Blijft mijn favoriete land. Blijf genieten.
  7. Hilde:
    Wat prachtig allemaal!