Manuel Antonio

8 februari 2024 - Manuel Antonio Parque Nacional, Costa Rica

Met een gids gaan we vanochtend een wandeling maken door National Park Manuel Antonio. Vooraf moet je een ticket boeken voor een bepaalde tijdslot. Maar ze zijn hier niet zo strikt met de tijden en dat is te merken ook. Het is echt mega druk bij de ingang. Alle tassen worden weer gecontroleerd. Het is een lange optocht van allemaal grote groepen. Zodra er iets gespot wordt, is de weg geblokkeerd. Dit is echt niet leuk en is ook niet wat we gewend zijn. Ondanks dat genieten we toch van de dieren die er gespot worden. Aan het eind kan je zwemmen in de baai en dan zelf terug naar je hotel. Wij zien dat niet zo zitten. Zwemmen met de hele meute en dan vervolgens teruglopen naar het hotel. De weg is echt behoorlijk steil en de temperatuur rond de 36°C. We gaan met de gids mee terug naar de uitgang en worden dan netjes teruggebracht naar ons hotel.

Afkoelen dat is het enige wat we willen. Zwemkleding aan en lekker het zwembad in. Heerlijk! De rest van de dag doen we rustig. De bekende aapjes observeren, een cocktail erbij en luisteren naar het geruis van de zee.

Buenas noches!

_CAL5256IMG_7258IMG_3306IMG_9453IMG_9454IMG_9455_CAL5403_CAL5469_CAL5486IMG_9456

1. Albert de Haas:
    Weer veel dieren. Mooi.
  2. Yvonne de Haas:
    9 februari 2024
    Kan me jullie ergernis goed voorstellen. Zou ook hetzelfde hebben gekozen van zwemmen en terug lopen. Mooie fotos van veel dieren. En nu lekker zwemmen en borrelen
  3. Tanja:
    9 februari 2024
    Weer mooie foto's! En een middagje luieren ook wel eens lekker toch!?
  4. Els en Andre de Haas:
    9 februari 2024
    Een beetje jammer die drukte, maar toch genoten van al dat moois. Nog niet verzadigd van alle indrukken?
  5. Willy Lagerweij:
    9 februari 2024
    Heerlijk om zo te genieten met zoveel mooie dieren om je heen!

Jouw reactie