Corcovado dag 1

5 februari 2024 - Corcovado National Park, Costa Rica

Het begint net licht te worden als wij om 5:30 uur al aan ons ontbijt zitten. Om 6 uur moeten we beneden op het strand zijn. We gaan vandaag een wandeling door Corcovado National Park maken, maar daar kan je alleen per boot komen. Op een aantal idyllische strandjes pikken we nog wat mensen op voordat we aankomen. Ze zijn hier enorm gericht op bescherming van de natuur. Dat betekent dat alle tassen gecontroleerd worden. Er mag geen eten en plastic flessen meegenomen worden.

We wandelen met een groepje van 8 met onze begeleider mee. Het filmen en fotograferen in een donker regenwoud blijft lastig. Maar beesten live zien is sowieso al een hele belevenis. We worden luid verwelkomd door brulapen. Ik heb een stukje gefilmd alleen om het geluid op te nemen. Zie onder video. Naast brulapen zien we o.a. spinapen, luiaards, wilde zwijnen en neusbeertjes. Dan wordt er zowaar een tapir gespot. Hij ligt enorm verscholen en we zien niet meer dan een paar ogen.

We komen uit bij een gebouw waar we gaan lunchen. Hoewel je beter brunch kan zeggen, want het is pas 10:15 uur. Dan weer verder een andere kant op. De gids hoort iets ritselen boven ons en Mark spot zowaar een miereneter. Dat is echt bijzonder, want die zijn niet makkelijk te vinden. We nemen er de tijd voor om het beest te observeren.

Uiteindelijk moeten we weer terug naar de boot. Wanneer we het strand op lopen, ontstaat er wat reuring. Er komt ineens een tapir aan de bosrand tevoorschijn. Hij negeert de meute fotografen en doet zich te goed aan de blaadjes. We nemen afscheid van het prachtige beest en gaan  de boot weer in. Al snel gaan we met een behoorlijks snelheid terug.

Net als gisteren genieten we nog even lekker op ons balkonnetje voordat we gaan eten.Het was een heerlijks dag.

Buenas noches!

IMG_3162DSC_0900DSC_0901IMG_3178DSC_0924IMG_3183DSC_0955DSC_1000DSC_1028DSC_1077DSC_1095IMG_3216IMG_3217IMG_3220IMG_3222

1. Els en Andre de Haas:
    6 februari 2024
    Zo te lezen was het korte nachtje dubbel & dwars waard. Wat een bof om zoveel moois te zien......die stam met al die punt zwammen(?)
  2. Frans Lagerweij:
    6 februari 2024
    Weer een bijzondere dag. De natuur is daar heel indrukwekkend. Wat hebben jullie al veel moois kunnen en mogen beleven.
  3. Albert de Haas:
    6 februari 2024
    Wat een belevenis. Een tapir is wel heel bijzonder.
  4. Yvonne de Haas:
    6 februari 2024
    Wat een bijzonder uitstapje is dit. Mooier kan toch niet. Daar wil je wel vroeg voor op. Dank voor het meebeleven en de perfecte foto's.
  5. Gerda Granneman:
    6 februari 2024
    Wat een mooie foto's weer en leuk verslag. Jullie moeten er vaak vroeg uit.... maar dan zie en hoor je ook wat. De video met de brulapen.. mis ik die?
  6. Hilde:
    6 februari 2024
    Ben ook benieuwd naar het geluid van die brulapen....:)
    Wat een avonturen weer vandaag met mooie foto's. Ben niet jaloers op jullie tijden van opstaan, de rest lijkt me erg de moeite waard!

Jouw reactie