Naar Bijaguas

27 januari 2024 - Bijagua, Costa Rica

We beginnen de dag weer met een flinke bui, terwijl de bergen verdwenen zijn achter een dikke wolkenlaag. We verlaten als één van de laatste de ontbijtzaal, checken uit en gaan op pad naar onze volgende bestemming.

Als eerste maken we een stop bij een Makelu dorp. De Makelu zijn één van de weinig overgebleven Indianenstammen die hier nog leven. Ze proberen hun land weer terug te krijgen om het te herbebossen. We krijgen wat uitleg over hun leven en taal en de zoon des huizes zingt een liedje voor ons. We kopen een souveniertje, wetend dat we daarmee hun manier van leven steunen.

Dan rijden we via enorme ananasplantages naar onze volgende accommodatie, hotel Cacao. Die naam staat mij wel aan. Het is een klein hotelletje omringt door een prachtige tuin vol bloemen en vogels. De ontbijtzaal is onder de overkapping in deze tuin. Wij gaan echter eerst lunchen in het dorp.

Tegenover ons  lunchtentje bevindt zich een souvenierwinkel. We zijn echt verliefd geworden op de luiaard en willen er een knuffelbeest van meenemen als aandenken. Melanie had dat ook al gevraagd. We lopen de winkel uit met drie beesten, want ook Brian vindt ze erg leuk.

De eigenaar van ons hotel vertelt veel over de vogelsoorten die hier voorkomen.  In de verte zien we op een gegeven moment een Toekan. Zodra het donker wordt, laat hij ons ook de bekende kikkers zien. Hoewel we daar al prachtige foto’s van hebben, schieten we er toch weer een aantal. Ze zijn gewoon té schattig om te zien.

Nu eerst nog even wat eten en dan is het weer mooi geweest voor vandaag.

Buenas Noches!

DSC_0581IMG_2945IMG_29484d198101-d364-43ff-bbec-9f303255158fDSC_0579IMG_2960bf80c238-d1b5-4c43-9307-dc5889c81785DSC_0589DSC_0592_CAL4527IMG_2961DSC_0600DSC_0608

1. Albert de Haas:
    Heerlijke knuffel Mark!
  2. Gerda Granneman:
    28 januari 2024
    Wat een heerlijk verhaal en leuke foto's.
  3. Familie Arxhoek st.:
    28 januari 2024
    Toch wel heel iets anders dan de bruine kikkers in ons kikkerlandje . De lknuffels zien er ook heerlijk iit
  4. Lida:
    28 januari 2024
    Prachtige foto's en mooie belevenissen. Wat een schattige knuffels Claudia, helemaal leuk😀.
    Veel plezier nog.
  5. Els en Andre de Haas:
    Drie kleine knuffeltjes, die zaten op .... 🎼🎵🎶
    Schattige souvenirs! Weer veel dank voor het zoveelste verslag.

Jouw reactie