Bijaguas

28 januari 2024 - Bijagua, Costa Rica

Dit zou nu het droge seizoen moeten zijn, maar daar was vandaag geen sprake van. Voor Parque Nacional Volcán Tenorio moet je vooraf een reservering maken voor een bepaalde tijdslot. Wij hadden om 8 uur geboekt  om de zondag drukte voor te zijn. Het regende een beetje toen we daar aan onze wandeling begonnen. Als eerste naar de waterval en het prachtige blauwe water. Daarna verder met de route. Met iedere stap werd de regen heviger en heviger. Onze waterproof kleding en schoenen geven het op. Er zijn grenzen geven ze ons te kennen. Als verzopen katjes, soppend in onze schoenen komen we weer bij de auto terug. We gaan regelrecht naar een restaurant aan de overkant. We zijn niet de enige die daar proberen te drogen wat mogelijk is. We bestellen er een lekkere cappuccino bij en wringen ondertussen onze sokken en het onderste deel van de afritsbroeken uit. We raken aan de praat met een aantal Duitsers en hebben eigenlijk de grootste lol. Zij moeten nog met de wandeling beginnen, maar zullen ongetwijfeld net zo terugkomen als wij. Waar het normaal halverwege de dag weer opklaart, gebeurt dat nu niet. We gaan terug naar ons hotel. Eerst droge kleding aan en al onze spullen uitstallen zodat het kan drogen.

We nestelen ons in de inmiddels bekende ontbijtzaal in de tuin en vermaken ons daar met vogels spotten en de blog schrijven. Halverwege de middag komen de Nederlandse zussen Miep en Joke ook de tuin instappen. We hebben ze tijdens de eerste dagen in Tortuguero ontmoet. Het is een zeer gezellig weerzien en vertellen honderduit wat we allemaal in de afgelopen dagen hebben gezien en beleefd. We eten ‘s avonds ergens met elkaar en dan is het weer genoeg voor vandaag.

Buenas noches!

IMG_2982IMG_7061DSC_0615DSC_0617DSC_0618DSC_0619DSC_0623DSC_0628DSC_0633DSC_0636IMG_7089IMG_7086IMG_2992DSC_0639DSC_0660DSC_0663

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Albert de Haas:
    29 januari 2024
    Toch weer mooie foto's. Tis in ieder geval niet koud.
  2. Gerda Granneman:
    29 januari 2024
    Wat een prachtige foto's. Gelukkig niet uitgegleden.
  3. Els en Andre de Haas:
    29 januari 2024
    Jullie zijn wel kanjers hoor.....tot op het bot kletsnat en dan niet opgeven, gewoon doorgaan. Top! Anders hadden jullie die mooie vogels gemist. En dat groene vraagteken....zo mooi!
    Ik zou er ook onbedaarlijk om gelachen hebben.
  4. Melanie:
    29 januari 2024
    Jammer van de regen maar toch weer mooie dingen gezien en gave foto’s!
  5. Jacqueline dVB:
    29 januari 2024
    Die leuke ontmoetingen gaven jullie dag glans. Hopelijk is het morgen weer droog.
  6. Willy Lagerweij:
    29 januari 2024
    Jammer van de regen en goed oppassen met lopen want je gaat zo onderuit. Gelukkig eindigde dag gezellig voor jullie😀. Dat hebben wij ook meegemaakt in Vietnam in Sappa.

Jouw reactie