Naar Monteverde

31 januari 2024 - Monteverde, Costa Rica

Hoe mooi de lokatie ook was de afgelopen dagen, de accomodatie was helaas waardeloos. Een piepklein kamertje en een nog kleinere badkamer waar we alleen schuin op ons toilet konden zitten. Warm water voor maximaal 1 persoon en ‘s nachts een herrie door klapperende golfplaten. Het is dus niet erg om hier weer weg te gaan. De overgang zal groot zijn, want we keren terug naar de bergen.

De weg naar Monteverde kronkelt door de bergen en het uitzicht is prachtig. De weg is op veel stukken slecht en we zijn blij met onze 4WD. Onze nieuwe accommodatie is een stuk ruimer dan de vorige. In het centrum van Santa Elena lunchen we ergens. Het is een druk maar gezellig dorp.

De bewolking hangt hier tegen de bergen aan, maar wij zitten gelukkig aan de zonnige kant. Het levert wel mooie regenbogen op. De waterval waar we naartoe willen gaan, ligt echter helemaal in de bewolking. Er valt niet te zien. We gaan maar weer terug naar onze lodge. Het is inmiddels al weer half 5 en we zijn best moe van deze reisdag.

Straks nog even wat eten en dan…