Naar National Park Tortuguero

20 januari 2024 - Tortuguero National Park, Costa Rica

Vroeg opstaan betekende dat we om 5:50 uur opgehaald werden. We gaan naar National Park Tortuguero. Dit ligt aan de Caraïbische zee en is alleen per boot bereikbaar. Dus eerst een uur door San José om bij diverse hotels mensen op te pikken. Dan verlaten we eindelijk de stad en rijden de heuvels over richting de Caraïbische zee. We maken een stop voor een traditioneel Costa Ricaans ontbijt; rijst, ei, worst en gebakken banaan. Niet wat we gewend zijn, maar het smaakt heerlijk.

Dan weer op pad. Het is een hobbelige tocht langs ananas-

en bananenplantages. We moeten zelfs even stoppen voor een bananen spoorwegovergang.

Onze chauffeur blijkt niet de snelste te zijn. We worden aan alle kanten ingehaald en we komen een uur later dan gepland  aan bij de boot.

Dan nog anderhalf uur varen door schitterend tropisch regenwoud.  Het geeft het gevoel van Floortje naar het einde van de wereld, alleen doet zij er dan nog 5 dagen langer over. De eerste luiaard en talloze mooie vogels worden gespot. Nat vanwege het opspattende water en een tropische bui komen we eindelijk aan bij onze lodge.

We gaan eerst even eten en daarna varen we naar het dorp Tortuguero. Ondanks de regen is het er gezellig, maar wel erg toeristisch.

We nemen een heerlijke cortado voordat we terugvaren naar onze lodge.

We zijn doodop. De lange vlucht, tijdsverschil en het vroeg opstaan begint zijn tol te eisen.

Zo nog lekker eten en dan is het mooi geweest.

Buenas Noches!

bd4b9832-4b41-4e80-9ab9-7c49a9577195DSC_9879IMG_6707_CAL3998DSC_9900_CAL4013DSC_9913IMG_6713IMG_6714DSC_9918DSC_9924DSC_9926IMG_6720IMG_6723IMG_6727

1. Albert de Haas:
    Schitterend. Leuk die luiaard
  2. Yvonne de Haas:
    21 januari 2024
    Heerlijk om de fotos te zien van de dieren en planten. Het is zo lekker tropisch vochtig. Ook de bananen in zakken zijn bekend. Geniet maar lekker maar eerst eens goed uitrusten. De vlucht doet wel het eea met je.
  3. Paulien:
    21 januari 2024
    Wat een mooie reis maken jullie weer! Geniet ervan en leuk om mee te lezen!
  4. Els en Andre de Haas:
    21 januari 2024
    Wat worden wij weer verwend met schitterende foto's en de tocht wordt zo goed beschreven......alsof we zelf in de boot zitten. In het echt is het natuurlijk 10 x mooier. Aan de andere kant zijn wij niet zo moe. Jullie gaan zeker nog veel meer moois zien.
  5. Anja:
    21 januari 2024
    Jaaaa, de eerste perezoso is gespot en het ontbijt met rijst, ei en banaan is genuttigd. Wellicht krijgen jullie ook nog wel de traditionele rijst met bonen als ontbijt. Is inderdaad eerst even wennen maar best lekker. Wellicht worden jullie vanochtend wel wakker met het geluid van brulapen 😃.
  6. Frans Lagerweij:
    21 januari 2024
    Weer een mooi reisverslag en prachtige foto’s. Het is weer genieten geblazen. Op naar het volgende verslag….

Jouw reactie