Puerto Viejo

23 januari 2024 - Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica

Weer worden we behoorlijk vroeg wakker, niet omdat we met een trip mee moeten, maar omdat we gewekt worden door de brulapen. Echt ongelofelijk wat een geluid die beesten kunnen produceren. Bovendien klettert er een enorme stortbui op ons dak. Na het ontbijt wordt het eindelijk droog en gaan we eerst eens proberen geld te pinnen. De biljetten colones zien er prachtig uit.

Dan door naar Manzanillo, waar we de auto aan de kust parkeren en een paar uur wandelen door het tropisch regenwoud dat direct aan de zee grenst.

Tussen de middag stoppen we bij een gezellig tentje langs de weg, waar de bbq aanstaat en reggae muziek uit de speaker komt. Wat een heerlijk sfeertje voor onze lunch.

De auto wordt weer bij ons hotel geparkeerd, we steken de straat over en wandelen even over het strand. De golven zijn behoorlijk hoog, net als de temperatuur. We houden het strand voor gezien. We nestelen ons nog even twee uurtjes aan het zwembad en bestellen een cocktail. Omdat we aan het zwembad zitten mag dat niet in glazen. Geen probleem, maar we hadden niet verwacht de cocktails in een pepsi cola beker te krijgen. Toch een beetje jammer!

In een gezellig tentje vlakbij ons hotel gaan we een hapje eten. Dan is het genoeg, het was een heerlijke dag.

Buenas Noches!

IMG_6835IMG_2825DSC_0105DSC_0129DSC_0142DSC_0144IMG_6827DSC_0188DSC_0193DSC_0207DSC_0208IMG_6834IMG_2829IMG_6837DSC_0250DSC_0254IMG_2838IMG_2839

1. Albert de Haas:
    24 januari 2024
    Schitterende foto's. Heerlijk daar. De natuur is zo mooi daar.

Er is daar ergens ook een strand met gitzwart zand. Mooi om te zien. Moet je ook eens met blote voeten over lopen.
  2. Gerda Granneman:
    24 januari 2024
    Wat een mooie indruk geven jullie weer met het verhaal en de foto's.
    Heerlijk wakker worden op deze manier.
  3. Els en Andre de Haas:
    24 januari 2024
    Prachtig!!!! Al die kleuren, zelf op de bankbiljetten. Ik moest lachen om die foto van Mark op het strand met een paar verloren slippers in het zand 🙂.
  4. Ron:
    24 januari 2024
    En de eerste pijlgifkikker!
    Ja, met brulapen in de buurt heb je geen wekker nodig 😄.
  5. Frans Lagerweij:
    24 januari 2024
    Weer een prachtige fotoserie. Jullie genieten zo te zien volop, en dat was natuurlijk wel de bedoeling!😘😘
  6. Willy Lagerweij:
    24 januari 2024
    Dat is weer eens wat anders dan door de wekker gewekt te worden. Het zijn ook weer prachtige foto’s wat een belevenis!
  7. Willy Lagerweij:
    24 januari 2024
    Dat is weer eens wat anders dan door de wekker gewekt te worden. De foto’s zijn weer prachtig dat is genieten!