Naar Sámara

29 januari 2024 - Sámara, Costa Rica

De regen van gisteren gaat onverminderd door als we wakker worden. Desondanks gaan we met de beheerder van ons hotel om 6 uur mee op zoek naar een tapir. Hoewel we diverse sporen en zelfs de geur waarnemen, ze ruiken als paarden, zien we ze niet. Dan maar terug naar het hotel voor ons ontbijt. De beheerder wil nog terug naar de plek om ons kolibries te laten zien. Het blijft echter maar regenen dus wij bedanken hem vriendelijk.

Wij vertrekken vandaag naar onze volgende bestemming aan de Pacific Ocean. Dat schijnt de warme en droge kant van Costa Rica te zijn. Vooral dat laatste trekt ons bijzonder aan op dit moment. We rijden nog geen half uur als de bewolking plaats maakt voor blauwe lucht, zon en warmte. De temperatuur stijgt snel naar de 34 °C.

Rond lunchtijd komen we in Sámara aan. We zitten in een waar paradijsje direct aan het strand. We wandelen lekker over het strand en eindigen tijdens zonsondergang met een heerlijke cocktail. We raken aan de praat met een Nederlands stel die hier een stuk grond hebben en nu plannen maken om daar vakantiewoningen op te zetten. Het is leuk om hun ambitieuze  plannen te horen. Inmiddels begint er een live band te spelen terwijl wij op het strand dineren.  Een perfect einde van een heerlijke dag.

Buenas noches !

IMG_7099IMG_7101IMG_7103_CAL4578IMG_2995IMG_3002IMG_3008IMG_7108408DF937-BDAC-42CC-BE2B-75CD0018E1CDIMG_3012IMG_7113IMG_3014IMG_3022

1. Albert de Haas:
    30 januari 2024
    Lekker tropisch daar. Genieten.
  2. Gerda Granneman:
    30 januari 2024
    Een dag met grote verschillen.
  3. Els en Andre de Haas:
    30 januari 2024
    Na regen komt zonneschijn en hoe heter hoe beter!
  4. Jacqueline dVB:
    30 januari 2024
    😎🎼 Als de zon er toch niet was geweest, was er nooit een reden voor een feest.. cheers 🍹🍹
  5. Ron:
    30 januari 2024
    Klein land met een bergrug tussen twee oceanen, dan krijg je veel soorten weer per vierkante kilometer 😄🌧️🌦️🌈☀️😎
  6. Joke vK:
    30 januari 2024
    Lekker nu genieten van de zon!
  7. Mischa:
    2 februari 2024
    Heerlijk! En het leven is echt mooier wanneer de zon schijnt 😊

Jouw reactie