Naar Sarapiquí

24 januari 2024 - Sarapiqui, Costa Rica

De apen zorgden er weer voor dat we op tijd wakker worden. De koffers gaan dicht en we gaan op weg naar onze volgende bestemming.

Onderweg maken we een stop bij National Park Cahuita. De wandeling is vergelijkbaar met gisteren. Hier zien we o.a. wasbeertjes, witkeel capucijnaapjes, een gele slang en zowaar een luiaard die in beweging kwam. De foto’s zullen er echter geen bewegings onscherpte door hebben.

In onze reisbeschrijving stond een suggestie om onderweg te lunchen. Dat doen we dan ook.Het is een typisch Costa Ricaans tentje met lokale gerechten. Rijst en bonen zitten daar altijd bij.

Dan weer verder naar onze volgende stop, frogs heaven. Van oorsprong was dit landbouwgrond, maar een jaar of 20 geleden heeft de boer het weer herbebost. Door te zorgen voor de juiste omstandigheden, trekt het de mooie kikkers aan. Geweldig om ze in hun eigen leefomgeving te kunnen zien. Ook zien we onder een blad witte vleermuizen hangen. Het zijn net bolletjes katoen.

Met weer veel foto’s rijker komen we tenslotte aan bij onze lodge, moe van alle indrukken.

Buenas noches.

DSC_0256DSC_0269DSC_0285IMG_2841_CAL4330_CAL4351_CAL4407_CAL4454IMG_2847IMG_2853DSC_0297DSC_0311DSC_0320DSC_033105ae66b0-54ea-400e-9361-623d513f04be

Na het plaatsen van deze blog zagen we dit stelletje nog zitten in de tuin van onze lodge. Té leuk om ze niet te toe te voegen.

DSC_0346DSC_0349

1. Albert de Haas:
    25 januari 2024
    Mooie kikkers. En mooie foto's.
  2. Joke vK:
    25 januari 2024
    Schitterende foto’s! Dank weer voor jullie verslag.
  3. Margie D:
    25 januari 2024
    Fantastisch om jullie reizen weer te volgen en te beleven met zulke mooie foto's
  4. Jacqueline dVB:
    25 januari 2024
    Wat een genot om hier iedere dag met jullie blog te starten. Prachtige foto’s!
  5. Tanja:
    25 januari 2024
    Weer geweldig leuk om jullie ervaringen te lezen! En wat zijn die kikkers mooi en prachtige kleuren!!
  6. Jacqueline U.:
    25 januari 2024
    Wat mooi! Alsof jullie idd in n natuurfilm zitten! Geniet ervan en veel plezier nog :)
  7. Ron:
    25 januari 2024
    Frogs heaven lijkt me een uitstekende naam. Wat een rijkdom aan pijlgif- en boomkikkers!
  8. Anja:
    25 januari 2024
    Wow prachtige foto’s! Jammer dat die kikkerfarm er 25 jaar geleden nog niet was.
  9. Gerda Granneman:
    25 januari 2024
    Wat een prachtige indruk geven jullie weer.
    Een genot om het verslag te lezen en de foto's te bewonderen
  10. Willy Lagerweij:
    25 januari 2024
    Wow wat een kleurrijke foto’s prachtig !
  11. Frans Lagerweij:
    25 januari 2024
    Een genot om naar jullie dagelijkse verslag uit te zien en van de fraaie foto’s te genieten, een heel bijzondere reis hoor!!
  12. Melanie:
    25 januari 2024
    Mooie foto’s! Zeker al die kikkertjes en vleermuizen zien er schattig uit!
  13. Hans:
    Prachtig allemaal!