Monteverde

1 februari 2024 - Monteverde, Costa Rica

Er staat een behoorlijke wind als we opstaan. Zou dat effect hebben op de activiteit van vandaag? Om 8 uur worden we opgehaald. We gaan ziplinen dwars door het regenwoud.

Aangekomen bij Selvatura Park volgen eerst de nodige instructies en worden we in de gordels geholpen. Handschoenen aan en helm op. Dan gaan we met een groep en een aantal begeleiders op pad. Het is een parcours met 13 kabels, waarvan de langste 1 km. We bevinden ons wel midden in de bewolking, dus trui en regenjas zijn nodig. Daar gaan we dan, van boom naar boom. Bij de twee langste kabels moeten we samen gaan. Het is een geweldige ervaring!

Na alle actie is het tijd om even bij te komen tijdens een lunch in Santa Elena. Ons middagprogramma verloopt heel wat rustiger. We gaan vlinders bekijken. Costa Rica heeft prachtige exemplaren. Onze gids vertelt er van alles over. Ze laten zich niet makkelijk fotograferen, dus het is een beetje geduld hebben.

De dag eindigt met een prachtige zonsondergang, terwijl wij van heerlijk Costa Ricaanse maaltijd genieten.

Buenas noches!

IMG_7143IMG_7141IMG_0400IMG_3083IMG_3085IMG_7145DSC_0731DSC_0749DSC_0753DSC_0776DSC_0783DSC_0782DSC_0735DSC_0752DSC_0757IMG_3092IMG_3094

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Albert de Haas:
    2 februari 2024
    Leuke dag gehad. En hele mooie foto:s.
  2. Gerda Granneman:
    Wow wat gaaf zeg.
    En toch nog veel vlinders gezien.
  3. Melanie:
    2 februari 2024
    Nou jullie fladderde zelf als vlindertjes door het regenwoud heen 😉 super leuk!
  4. Lida:
    2 februari 2024
    Wat een geweldige ervaring zeg.....ziplinen in het regenwoud, echt gaaaaaffff!!
    Toch nog heel veel mooie foto's kunnen schieten van de prachtige vlinders.
    Jullie zijn goed bezig....veel plezier nog.
  5. Margot en Pieter:
    2 februari 2024
    Dat ziet er geweldig uit zeg……. Weer een ervaring rijker! Geniet !
  6. Willy Lagerweij:
    2 februari 2024
    Wow wat een belevenis gaaf hoor! En de vlinders prachtig.
  7. Hilde:
    2 februari 2024
    Heel stoer, wat een ervaring weer!
  8. Jacqueline dVB:
    2 februari 2024
    Als Tarzan en Jane van boom tot boom. Wat een avontuur!
  9. Yvonne de Haas:
    2 februari 2024
    Dank voor het meebeleven. Schitterende belevenis en mooie vlinders. Echt super
  10. Els en Andre de Haas:
    4 februari 2024
    Dit lijkt mij geweldig om te doen. Staat ook leuk op je cv.

Jouw reactie