Naar Uvita

2 februari 2024 - Uvita, Costa Rica

Al kronkelend door de bergen verlaten we Monteverde. Zonnebril op, muziek aan in de auto op weg terug naar de Pacific Coast.

Na 2 uur rijden komen we aan bij Jungle Crocodile Safari. Hier is een trip voor ons geboekt. We stappen in de boot en gaan op zoek naar vogels en krokodillen. De rivier mondt hier uit in de zee. Het water is daardoor brak en dat schijnt de ideale omstandigheid te zijn voor de krokodillen. Naast de krokodillen zien we veel vogels, maar de boot vaart flink door, dus is het lastig om ze te fotograferen. Dan gewoon zitten en genieten.

Na de boottocht even ergens eten en dan verder richting onze nieuwe bestemming Uvita. We rijden over de Pan-American Highway. Dit is een tweebaans weg waar veel tractoren  met aanhangers vol palmvruchten rijden. Hier wordt de palmolie van gemaakt. Daarnaast is er veel vrachtverkeer op de weg. Lekker doorrijden  is er dus niet bij. We hebben zo wel de tijd om te genieten van de omgeving en de prachtige kust.

Om 17 uur zijn we eindelijk op plaats van bestemming. Het ziet er weer heel sfeervol uit. We nemen even een duik in het zwembad. Het water is echter zo warm, dat we niet echt afkoelen. Dan maar lekker eten.

Buenas noches!

IMG_7171IMG_3096IMG_3098_CAL4605_CAL4611_CAL4662_CAL4704_CAL4752_CAL4767_CAL4790DSC_0797DSC_0802DSC_0805_CAL4866DSC_0810_CAL4891DSC_0824IMG_3100IMG_7176IMG_3103

1. Albert de Haas:
    Mooie natuur. Genieten.
  2. Gerda Granneman:
    3 februari 2024
    Een drukke mooie dag dus weer. Weer een hoop gezien en genoten.
  3. Melanie:
    3 februari 2024
    Weer een mooie dag en route! Met name de lepelaar is de boom is een prachtige foto!
  4. Frans Lagerweij:
    3 februari 2024
    We blijven genieten van al het moois dat jullie ons laten zien en meebeleven.
  5. Yvonne de Haas:
    3 februari 2024
    Ik geniet zo van jullie reis. Alsof ik er weer ben. Al die vogels, krokodillen en de bootrreis
  6. Familie Arxhoek st.:
    3 februari 2024
    Begrijpelijk dat jullie er van genieten. Is het nou suggestie of knipoogde die krokodil echt naar jullie
  7. Tanja:
    3 februari 2024
    Prachtig! En fijn dat het droog is!!
  8. Els en Andre de Haas:
    3 februari 2024
    Weer een hele schitterende omgeving met veel moois om intens van te genieten.
  9. Ron:
    5 februari 2024
    Prachtig toch, die natuur in Costa Rica! Zie ik een fregatvogel? Bijzonder, lijkt me. En een rose lepelaar! Nu nog ergens een quetzal …

Jouw reactie