Naar Uvita

2 februari 2024 - Uvita, Costa Rica

Al kronkelend door de bergen verlaten we Monteverde. Zonnebril op, muziek aan in de auto op weg terug naar de Pacific Coast.

Na 2 uur rijden komen we aan bij Jungle Crocodile Safari. Hier is een trip voor ons geboekt. We stappen in de boot en gaan op zoek naar vogels en krokodillen. De rivier mondt hier uit in de zee. Het water is daardoor brak en dat schijnt de ideale omstandigheid te zijn voor de krokodillen. Naast de krokodillen zien we veel vogels, maar de boot vaart flink door, dus is het lastig om ze te fotograferen. Dan gewoon zitten en genieten.

Na de boottocht even ergens eten en dan verder richting onze nieuwe bestemming Uvita. We rijden over de Pan-American Highway. Dit is een tweebaans weg waar veel tractoren  met aanhangers vol palmvruchten rijden. Hier wordt de palmolie van gemaakt. Daarnaast is er veel vrachtverkeer op de weg. Lekker doorrijden  is er dus niet bij. We hebben zo wel de tijd om te genieten van de omgeving en de prachtige kust.

Om 17 uur zijn we eindelijk op plaats van bestemming. Het ziet er weer heel sfeervol uit. We nemen even een duik in het zwembad. Het water is echter zo warm, dat we niet echt afkoelen. Dan maar lekker eten.

Buenas noches!

IMG_7171IMG_3096IMG_3098_CAL4605_CAL4611_CAL4662_CAL4704_CAL4752_CAL4767_CAL4790DSC_0797DSC_0802DSC_0805_CAL4866DSC_0810_CAL4891DSC_0824IMG_3100IMG_7176IMG_3103