Uvita

3 februari 2024 - Uvita, Costa Rica

We worden weer eens wakker met een tropisch buitje. Maar niet getreurd, binnen 15 min klaart het al op en loopt de temperatuur als snel tot ruim boven de 30°C.

We besluiten om naar de Nauyaca waterval te gaan. We kopen een kaartje en moeten vervolgens 4 km lopen om bij de waterval te komen. Aan de afstand ligt het niet, wel aan hoe steil omhoog het pad gaat en dat met zeer tropische temperaturen. Iedereen komt hier zwaar bezweet en met een rode kop aan. Maar dat is niet erg, want we mogen hier zwemmen. Zwemkleding hebben we al aan, dus daar gaan we. Wel voorzichtig over alle stenen. Het water is heerlijk verkoelend. Het is een drukte hier, maar wel gezellig. We raken aan de praat  met een Nederlandse die we even later een lift teruggeven naar haar hostel.

Wij rijden nog wat verder de berg op, waar we stoppen bij een restaurant met een waanzinnig mooi uitzicht over de baai van Uvita. It is a drink with a view!

Eind van de middag zijn we weer terug bij ons hotel. Even ‘opfrissen’ in het nog altijd vrij warme zwembad water, voordat we gaan eten.