Uvita

3 februari 2024 - Uvita, Costa Rica

We worden weer eens wakker met een tropisch buitje. Maar niet getreurd, binnen 15 min klaart het al op en loopt de temperatuur als snel tot ruim boven de 30°C.

We besluiten om naar de Nauyaca waterval te gaan. We kopen een kaartje en moeten vervolgens 4 km lopen om bij de waterval te komen. Aan de afstand ligt het niet, wel aan hoe steil omhoog het pad gaat en dat met zeer tropische temperaturen. Iedereen komt hier zwaar bezweet en met een rode kop aan. Maar dat is niet erg, want we mogen hier zwemmen. Zwemkleding hebben we al aan, dus daar gaan we. Wel voorzichtig over alle stenen. Het water is heerlijk verkoelend. Het is een drukte hier, maar wel gezellig. We raken aan de praat  met een Nederlandse die we even later een lift teruggeven naar haar hostel.

Wij rijden nog wat verder de berg op, waar we stoppen bij een restaurant met een waanzinnig mooi uitzicht over de baai van Uvita. It is a drink with a view!

Eind van de middag zijn we weer terug bij ons hotel. Even ‘opfrissen’ in het nog altijd vrij warme zwembad water, voordat we gaan eten.

Buenas noches!

DSC_0828DSC_0829DSC_0831IMG_7182IMG_3111IMG_3112IMG_7188IMG_3127

7CA574ED-EE43-47AF-BD94-4DC4442C6A04

1. Albert:
    Mooi, mooi, mooi!
  2. Gerda Granneman:
    Wow mooi zeg .
    Die waterval, die stenen. Dat uitzicht.
    Jullie komen ook best veel Nederlanders tegen.
  3. Els de Haas:
    4 februari 2024
    Dat klinkt weer als een mooie dag.
  4. Jacqueline dVB:
    4 februari 2024
    Leuk om over jullie zonnige, tropische dag te lezen, terwijl hier een grote pan erwtensoep staat te dampen.
  5. Yvonne de Haas:
    4 februari 2024
    Dit was weer een heerlijke warme dag met verkoeling. Mooie uitzichten en een drankje op het eind. Super dag lijkt me